بازداشت دبیرکل حزب النهضه تونس بدون صدور حکم قضایی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

بازداشت دبیرکل حزب النهضه تونس بدون صدور حکم قضایی

حزب اسلامگرای تونس از بازداشت دبیرکل این حزب بدون حکم قضایی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۲۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 14
کد خبر: ۲۴۹۹۲۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ حزب اسلامگرای النهضه تونس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ماموران امنیتی عصر شنبه هفته جاری «عجمی وریمی» دبیرکل حزب النهضه را بدون حکم قضایی یا متوجه بودن اتهامی علیه او در منطقه «برج عامری» واقع در پایتخت تونس باز داشت کردند.

بر اساس این بیانیه، دو فرد دیگر که همراه دبیرکل حزب النهضه بودند نیز توسط ماموران امنیتی بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در بیانیه حزب النهضه تونس آمده است: به رغم اینکه سرنوشت افراد بازداشت شده هنوز روشن نیست، اما این حزب از طریق وکلای حقوقی پیگیر روشن شدن سرنوشت آنان است.

بر اساس این بیانیه، ماموران امنیتی به دبیرکل حزب النهضه و دو تن از همراهش اطمینان دادند، هیچ مقام قضایی حکم بازداشت یا بازرسی از محل اقامت آنان را صادر نکرده است.

مقامات حاکم بر تونس تا شامگاه دیروز (شنبه) درباره بازداشت دبیرکل حزب النهضه و دو تن از همراهانش هیچ گونه ابراز نظری نکرده‌اند.

«قیس سعید» رئیس جمهور تونس با اعمال تدابیر استثنایی در سال ۲۰۲۱ پارلمان این کشور را منحل، نخست وزیر را برکنار کرد و شماری از رهبران احزاب سیاسی از جمله راشد الغنوشی رهبر حزب النهضه را به زندان انداخت.

احزاب سیاسی این اقدامات او را کودتا علیه روند دموکراتیک تونس خوانند، اما قیس سعید با انجام تغییر در قانون اساسی، حضور احزاب سیاسی در عرصه‌های تصمیم گیری کلان و موثر در تونس را محدود کرد و قدرت ریاست جمهوری را افزایش داد.

اکنون بیش از یکسال است که رهبر حزب النهضه در زندان به سرمی برد و این درحالی است که شخصیت‌ها و نهاد‌های بین‌المللی بار‌ها از مقامات حاکم بر تونس خواسته‌اند راشد الغنوشی ۸۳ ساله را هر چه سریع‌تر از زندان آزاد کنند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار